Simptome pompa de apa defecta

1.Utilitatea pompei de apa.

Motorul in timpul exploatarii sale are tendinta de a se incalzii.Pentru a diminua riscul de gripare a motorului s-a adaugat un sistem de racire pentru a mentine motorul la o temperatura optima de functionare.Pentru a mentine temperatura si a evita depunerile de calcar si calciu (piatra) se utilizeaza o solutie de racire(antigel si apa distilata),care se raceste prin trecerea prin radiator.Pentru a ajunge pe tot parcursul sistemului de racire este nevoie de o pompa de apa.Respectiva pompa de apa realizeaza circulatia lichidului prin sistemul de racire fiind antrenata de curea de distributie sau dupa caz de curea alternatorului.

2.Simptome ale unei pompe de apa defecte.

    -Scurgeri de lichid din pompa de apa datorate faptului ca garniturile care etanseaza lichidul si asigura alimentarea constanta de la radiator catre motor  au tendinta de a se uza, chiar crapa sau rupe.Acest fapt duce la scurgerea lichidului de racire din pompa de apa catre sol.

    -Rugina sau coroziunea pompei de apa urmate in urma unui lichid de racire contaminat sau neadecvat.

   -suprainclazirea motorului este o cauza comuna a unei pompe de apa defecte.Nefunctionarea acesteia in parametrii provoaca daune fiindca lichidul de racire nu mai circula corespunzator sau deloc prin sistemul de racire.Provocand daune precum garnitura de chiuloasa arsa.Temperatura apei nu trebuie sa depaseasca 90-95 de grade Celsius.

3.Cum putem evita situatii neplacute?

  -Calitatea pompei de apa de recomandat sa fie de o calitate cat mai aproape de echiparea OEM.Pompele originale indeplinesc standarde de calitate de cel mai inalt nivel,pe care pompele ieftine nu le indeplinesc,deoarece producatorul sacrifica calitatea in detrimentul costului.

  -Reparatiile la sistemul de racire nu trebuie amanate si nici neglijate.Facute la timp nu vor exista consecinte asupra motorului.

  -Folositi doar lichid de racire recomandat de producator.

 4.Sfaturi pentru a evita degradarea prematura a pompei de apa.

  -Nu neglijati calitatea pompei de apa.Pompele ieftine ofera o calitate mult sub cele de origine.

  -Folositi lichidul recomandat de producator.

  -In momentul in care este necesara reparatia la sistemul de racire nu amanati o vizita la un mecanic specializat.

Simptome turbina(turbosuflanta)defecta

1.Ce este turbina?

In ultimul timp motoarele mari atat cele pe benzina cat si cele pe motorina au fost inlocuite de cele mici dar care au in componenta lor o turbina.Turbocompresorul are avantaje precum putere mai mare dezvoltata de motor,si un cuplu motor sporit,toate acestea in timp ce reduce consumul si emisiile de noxe.

2.Parti componente ale turbinei

             1.Carcasa compresorului-carcasa este facuta dintr-un aliaj care rezista la temperaturi foarte ridicate,rolul acesteia este de a concentra volumul de aer ce urmeaza sa ajunga in galeria de admisie

             2.Actuator-Are rolul de a regla presiunea din turbina evitand riscul supraalimentarii.

             3.Roata turbosuflantei-Confectionata din titan de regula,transfera energia produsa de gazele motorului invartind astfel roata compresorului care aspira aerul de la filtru de aer si il trimite cu o presiune mare la galeria de admisie.

             4.Scut de protectie-Protejeaza partea din spate a turbinei de caldura generata de gazele de evacuare care au o temperatura ridicata

             5.Bucsi de bronz-Fabricate din bronz ajuta la fixarea axului turbinei in interiorul carcasei

3.Tipuri de turbine

Turbina cu geometrie fixa vine echipata cu o supapa de refulare care la ture mari limiteaza debitul de gaze ce patrund in turbina,limitand asa numitul overboost.

Turbina geometrie variabila are in plus o sectiune cu palete care se inchid sau deschid ,pentru a controla nivelul de gaze ce intra in turbina .

4.Principiul de functionare a turbinei

Turbina a fost initial implementata pe motoarele mari,nave si avioane,insa din 1962 a fost  implementata si pe masini pentru cresterea de putere pe care o ofereau.

Principiul este simplu,turbina transforma gazele de evacuare in energie,gazele urmate in urma arderii au o viteza mare asta rezulta si intr-o energie mare cinetica.

5.Simptome si cauze ale turbinei defecte

In momentul in care turbina se strica,masina transmite o serie de avertismente.

    1.Diminuarea puterii motorului

    2.Consum mare de ulei

    3.Consum mare de combustibil

       4.Fum de culoare alba pe teava de esapament

       5.Apare zgomotul sau fluieratul de la turbina

Turbina este proiectata in asa fel incat sa reziste pe toata durata motorului,dar neingrijirea acesteia ii poate reduce durata de viata.

   6.Cauzele care pot scurta viata turbinei.

   -Patrunderea impuritatilor in ulei din cauza filtrului de ulei neschimbat la timp,dar si uleiul de proasta calitate afecteaza turbina deoarece in turbina au loc forte de frecare enorme,asadar un ulei de proasta calitate poate duce spre scurtarea vietii turbinei.

  -Conducerea cu motorul subturat produce calamina care in timp scurteaza viata turbocompresorului.

  -Un condus sportiv sau agresiv urmat de oprirea motorului fara a face o pauza de un minut poate avea repercursiuni asupra turbinei,din cauza cresterii temperaturii motorului este recomandat sa fie lasat 1 minut la relantii pentru a se efectua procesul de racire.

7.Indicatii pentru prelungirea vietii turbinei.

 -Schimbarea filtrului de aer la timp si folosirea unui filtru de calitate.

 -Schimburile de ulei sa fie efectuate la timp alaturi de un ulei de calitate.

 -Evitarea unei stil de condus agresiv sau sportiv.

 -Evitarea conducerii cu motorul subturat.

Specialistii nostrii te vor ajuta in alegera celei mai bune variante,doar apeleaza-ne iar noi ne vom ocupa de tot.

https://piese-automix.ro/

Simptomele supapei EGR defecte/infundate

Cum putem recunoaste un EGR defect sau infundat?

Ei bine clapeta EGR poate ramane blocata pe inchis sau deschis,astfel se depun particule de carbon pe supape,pe sistemul de DPF,apar sincope in functionarea optima a sistemului de injectie-admisie.Simptomele fiind urmatoarele:

-Lipsa de putere si cuplu a motorului

-Functionarea cu intreruperi a motorului

-Functionarea sub valorile normale ale turbocompresorului

-Cresterea consumului de carburant

-Aprinderea martorului in bord “check engine”

Alte cauze care pot duce la defectarea EGR-ului sunt:

-Defectarea partii electrice a Supapei EGR

-Datorita infundarii filtrului epurator gaze carter motor vapora de ulei produsi in timpul arderii vor infunda EGR-ul

-Senzor de de presiune gaze eveacuare

-mersul subturat,predominant urban in special la motoarele diesel

-arderea incompleta din camera de ardere lucru care se datoreaza in special uzurii existente in injectoare sau supapa de presiune de pe pompa de inalte care functioneaza sub parametrii si filtru de aer imbacsit(nearzand tot combustibilul il elimina pe sistemul de evacuare).

Masina poate functiona cu un EGR defect?

-In termen scurt efectele supapei EGR defecte/infundate nu sunt foarte daunatoare,dar daca defectiunea este una grava masina trebuie dusa la service,deoarece intervine programul de limitare a puteri masinii(limp mode). In momentul cand supapa EGR este deschisa aceasta pierde din puterea dezvoltata de motor.Cand supapa EGR este inchisa,gazele arse nu mai pot patrunde in sistemul de admisie,astfel intregul circuit de la admisie pana la evacuare este afectat.

Simptome EGR defect/infundat la motoarele diesel

Motoarele Diesel sunt mai predispuse la probleme ale supapei EGR decat cele pe benzina.Pentru ca exista depuneri mai mari pe motoarele diesel decat pe cele pe benzina.Un motor diesel cu un EGR infundat are urmatoarele semne:

-Functionarea cu intreruperi a motorului

-Pana la atingerea temperaturii optime de functionare motorul nu merge in parametrii

-Functionarea sub valorile normale ale turbocompresorului

-Aprinderea martorului in bord “check engine”

Ce se intampla daca EGR-ul este infundat si cum poti sa il desfunzi?

-Supapa EGR este direct responsabila pentru acumularea de particule de carbon in admisie,obturand inaintarea aerului pe admisie,motorul lucrand in parametrii dereglati ,temperaturile motorului cresc, consumul creste iar emisiile de dioxid de azot ating valori exagerate.Functionarea motorului cu o supapa EGR infundata va duce in timp la un filtru de particule infundat,inlocuirea lui fiind destul de costisitoare,fiind afectat si catalizatorul iar in timp este afectat si turbocompresorul.Pentru a evita aceste lucruri si alte posibile costuri ascunse este recomandata o curatare a EGR-ului.EGR-ul se poate curata cu ajutorul unor aditivi speciali de curatare in cazul unei defectiuni electrice acesta se poate inlocui cu unul original sau aftermarket,preturile unei supape nefiind foarte mari dar te poate salva de plati mai mari.O alta metoda de curatare a EGR-ului este punerea timp de 30 de minute a acestuia in benzina.(Aveti nevoie de un litru de benzina,o pereche de manusi,o perie cu dinti tari,si un lichid de curatare frane,un foarte bun degrasant si cu ajutorul caruia poti salva multe piese)