1.Utilitatea pompei de apa.
Motorul in timpul exploatarii sale are tendinta de a se incalzii.Pentru a diminua riscul de gripare a motorului s-a adaugat un sistem de racire pentru a mentine motorul la o temperatura optima de functionare.Pentru a mentine temperatura si a evita depunerile de calcar si calciu (piatra) se utilizeaza o solutie de racire(antigel si apa distilata),care se raceste prin trecerea prin radiator.Pentru a ajunge pe tot parcursul sistemului de racire este nevoie de o pompa de apa.Respectiva pompa de apa realizeaza circulatia lichidului prin sistemul de racire fiind antrenata de curea de distributie sau dupa caz de curea alternatorului.
2.Simptome ale unei pompe de apa defecte.
-Scurgeri de lichid din pompa de apa datorate faptului ca garniturile care etanseaza lichidul si asigura alimentarea constanta de la radiator catre motor au tendinta de a se uza, chiar crapa sau rupe.Acest fapt duce la scurgerea lichidului de racire din pompa de apa catre sol.
-Rugina sau coroziunea pompei de apa urmate in urma unui lichid de racire contaminat sau neadecvat.
-suprainclazirea motorului este o cauza comuna a unei pompe de apa defecte.Nefunctionarea acesteia in parametrii provoaca daune fiindca lichidul de racire nu mai circula corespunzator sau deloc prin sistemul de racire.Provocand daune precum garnitura de chiuloasa arsa.Temperatura apei nu trebuie sa depaseasca 90-95 de grade Celsius.
3.Cum putem evita situatii neplacute?
-Calitatea pompei de apa de recomandat sa fie de o calitate cat mai aproape de echiparea OEM.Pompele originale indeplinesc standarde de calitate de cel mai inalt nivel,pe care pompele ieftine nu le indeplinesc,deoarece producatorul sacrifica calitatea in detrimentul costului.
-Reparatiile la sistemul de racire nu trebuie amanate si nici neglijate.Facute la timp nu vor exista consecinte asupra motorului.
-Folositi doar lichid de racire recomandat de producator.
4.Sfaturi pentru a evita degradarea prematura a pompei de apa.
-Nu neglijati calitatea pompei de apa.Pompele ieftine ofera o calitate mult sub cele de origine.
-Folositi lichidul recomandat de producator.
-In momentul in care este necesara reparatia la sistemul de racire nu amanati o vizita la un mecanic specializat.